Kā iemācīties atpūsties pēc darba? 2019-07-09

Atpūta viennozīmīgi ir viena no svarīgākajām cilvēka fiziskās un psiholoģiskās veselības stāvokļa sastāvdaļām, taču ne vienmēr cilvēki spēj rast līdzsvaru starp atpūtu un darbu. Lai noteiktu optimālo atpūtas režīmu, ir jāievēro daži noteikumi. Lasi mūsu rakstu un uzzini, kādi tie ir! 

Stresa samazināšana

Mūsdienu pasaulē stress nav neparasta parādība, jo ar to sastopas teju vai katrs no mums. Cilvēki daudz uztraucas par sīkumiem un pārlieku daudz domā par negatīvo, kas stresa līmeni paaugstina, tāpēc psihologi iesaka neuztraukties par lietām, par kurām nav jāsatraucas, kā arī domāt tikai un vienīgi pozitīvas domas. To pateikt ir viegli, taču dzīvē tas nebūt nav tik vienkārši, tāpēc apskatīsim vairākas metodes stresa samazināšanā. Viens variants - lietot nomierinošos līdzekļus pret stresu, taču šāda veida medikamenti var izmaksāt krietnu naudu, un vai Tev ir vajadzīgas liekas izmaksas? Protams, nē. Otrs variants - atrast hobijus, kas spēj sagādāt prieku. Cilvēks, darot to, kas "iet pie sirds",  var pavisam ātri atbrīvoties no liekā stresa. 

Stress neapšaubāmi neļauj mums pilnvērtīgi izmantot savu brīvo laiku, jo nepārtraukti ir jādomā par darbu, ko un kā labāk paveikt u.c., tāpēc cīnīšanās māksla pret stresu ir pirmais lielais solis līdzsvara veidošanā starp darbu un atpūtu. 

Pilnvērtīgs miegs

Pilnvērtīgs un veselīgs miegs ir svarīgākais priekšnoteikums cilvēka prāta un ķermeņa atjaunošanai, kas ilgākā laika termiņā būtiski spēj uzlabot pašsajūtu. Cilvēki ir dažādi visās dzīves jomās, tāpēc ir grūti noteikt nepieciešamo miega ilgumu, jo citam varbūt tās būs 9h, bet citam pietiks tikai ar 6.5h, taču tiek uzskatīts, ka cilvēkam būtu jāguļ 7-8 stundas, lai viņa pašsajūta būtu apmierinoša. 

Pilnvērtīga miega veidošanā svarīgs ir ne tikai tā ilgums, bet arī citi rādītāji. Piemēram, gaisa temperatūra un svaigs gaiss. Lai miegs būtu kvalitatīvs, telpā jābūt no +16 līdz +20 grādiem. 

Treškārt, pirms gulētiešanas nedrīkst domāt par problēmām un "sēdēt" sociālajos tīklos vai spēlēt spēlītes datorā vai savā mobilajā tālrunī, jo tas negatīvi spēj ietekmēt cilvēka miega kvalitāti. Pirms gulētiešanas sapņo par dzīvi, kādu Tu to vēlētos un domā tikai tādas domas, kas spēj sagādāt prieku. Redzēsi - no rīta jutīsies daudz labāk! 

Ko darīt pēc darba, lai es atpūstos? 

Ja iemācīsies cīnīties ar stresu un ievērot pareizus miega paradumus, jau pēc neilga laika jutīsies daudz labāk un būs sajūta, ka brīvais laiks ir krietni vairāk nekā laiku atpakaļ. Ko darīt brīvajā laikā pēc darba, lai atpūstos pilnvērtīgāk? 

Ja, ierodoties mājās pēc darba, iekārtosies ērti dīvānā un ieslēgsi televizoru, no tā negūsi nekādu labumu. Protams, reizēm der vienkārši sēdēt pie TV un baudīt kādu labu filmu, taču tam nevajadzētu kļūt par ikdienas paradumu. 

Laba atpūta pēc darba būs sports - skriešana parkā, braukšana ar velosipēdu, peldēšana u.c., kas spēs sniegt nepieciešamo spēka un vitalitātes pieaugumu. 

Pilnvērtīga atpūta pēc darba būs pirts, jo pirtī iešana pozitīvi ietekmē cilvēka veselību, paātrinot asinsriti un labvēlīgi ietekmējot elpošanas orgānus un visu organismu.

Vēl viens lielisks veids, kā pavadīt savu brīvo laiku, ir lasīšana, kas nepārprotami palīdzēs aizmirsties no ikdienas un tās problēmām, nomierinās nervu sistēmu un uzlabos smadzeņu darbību. 

Mēģini pavadīt brīvo laiku sevis labā - atrodi līdzsvaru starp darbu un atpūtu un pienācīgi tiec galā ar nogurumu! Tā rezultātā ne tikai jutīsies labāk, bet arī palielināsi savu produktivitāti, kas ir atslēga veiksmīgai nākotnei un lielām izredzēm! 

Saulriets